Efektívny web musí vedieť z návštevníka spraviť zákazníka
2.2.2020Akým spôsobom súčasná spoločnosť hľadá rôzne informácie či dokonca tovar alebo ponuku služieb? Odpoveď je jasná- internet. Táto forma informácií, ale tiež sprostredkovania pohodlných nákupov či dostupných služieb rôzneho druhu sa ešte viac rozšírila s príchodom chytrých zariadení. Model súčasného človeka teda predstavuje jeho dostupnosť k technológiám. Nonstop máme pri sebe smartphone s prístupom na internet, prípadne tablet, pričom doma nás čaká PC.
A väčšina informácií, pritom vo veľkej miere tých, čo sú orientované komerčne, sa nachádza práve na webových stránkach, ku ktorým sa bežný užívateľ dostane cez vyhľadávač či nákupný portál.
Stáva sa preto logicky realitou, že takmer s každou kamennou predajňou sa dnes automaticky spája aj e-shop, teda jej elektronická forma. Zdrojom užitočných dát je však tiež informačný web alebo microsite. Tieto fakty sú nám síce dobre známe, ale vytvoriť a následne vlastniť webové stránky a e-shopy na mieru nemusí byť také jednoduché, ako sa na prvý pohľad môže zdať.
Povedané úprimne, vytvoriť si vlastný web dnes dokáže pomaly aj laik. Lenže spraviť tento web prehľadným a hlavne efektívnym, to už je iná káva. Jeho základom je tiež nielen dočasná, ale hlavne prosperujúca návštevnosť a s ňou spojené konverzie.
Môžeme zájsť tak ďaleko a povedať, že väčšina potenciálnych zákazníkov dnes objaví konkrétny produkt alebo služby práve prostredníctvom online a e-predajne. A vlastne tým spomenieme holý fakt. Rovnako aj konverzia prebehne oveľa jednoduchšie, než keby mal zákazník do konkrétnej predajne cestovať. Je však dôležité, aby web dokázal z návštevníkov spraviť zákazníkov. A to sa dá dosiahnuť napríklad jeho prehľadným a zrozumiteľným spracovaním či pre zákazníka jednoduchou cestou k uskutočneniu požadovaných akcií. Upútať musí takisto vizuálna a teda grafická stránka webu, ktorá spoločne s obsahom musí byť originálna.