Nedajte sa nachytať
25.5.2019Peniaze hýbu svetom. Tento výrok nikdy neplatil viac ako dnes. Avšak kvôli neustálim ponukám a akciám je niekedy ťažké neotvoriť peňaženku. Obchodníci používajú rôzne triky aby z Vás primäli minúť viac. Ak však ich taktiky poznáte, môžete sa brániť.
- Farebné akciové cenovky
Krikľavé farby (napríklad žltá či červená) majú upútať Vašu pozornosť. Zvyšuje sa tak pravdepodobnosť, že si produkt vezmete do rúk a následne ho kúpite. Keďže farebná cenovka jasne hlása, že tovar je zlacnený, veľakrát ho kúpime bez toho, aby sme to skontrolovali.
- Falošné zľavy
Opäť zľavy. Tentokrát to však ani nemusia byť naozajstné zľavy. S dobrou vierou kúpite akciový výrobok a ste radi, že ste ušetrili. No nemusí to byť pravda, hoci sa to tak javí. Obchodníci tesne pred zlacňovaním produkt zdražia. Takže sa môže zdať, že cena klesla, a pritom zostala rovnaká.
- Uloženie tovaru
Ak ste mali pocit, že to, ako je tovar v regáloch rozložený, je tiež náhoda, mýlili ste sa. Najdrahší tovar býva vo výške očí, aby sme si ho všimli najskôr. Aj to, že rôzne drobnosti- cukríky, žuvačky, sladkosti sú pri pokladni, je chytrý obchodnícky trik. Ak dlho čakáte v rade, je väčšia šanca, že po nejakej malej pochutine siahnete. Tento ťah je mierený aj na rodičov s deťmi. Malé deti sa často dožadujú nejakej sladkosti . A ak rodičia prosbám svojej ratolesti dokázali odolávať, pri čakaní na zaplatenie to môže byť ťažšie. Dieťa má dobrotu na dosah ruky a opäť sa jej dožaduje u rodičov. Pomaly hýbajúci sa rad, plačúce dieťa a pohľady ostatných dokážu zlomiť aj tých najvytrvalejších.
- Nákupné vozíky
Idete nakúpiť pár potravín. Možno máte aj zoznam. No malé vozíky nie sú a tak zoberiete veľký. Má to svoj dôvod. Veľký vozík s pár vecami pôsobí prázdno a Vy máte nutkanie ešte niečo pridať.
- Vôňa
Všimli ste si to niekedy? V obchodoch prevláda príjemná aróma. Najmä pri pečive, ovocí a zelenine. Preto sa práve tieto produkty často vymieňajú. Lákavá vôňa nás drží medzi regálmi dlhšie a teda je pravdepodobné, že si ešte niečo kúpime.
Teraz, keď poznáte praktiky, ktoré najčastejšie používajú obchodné reťazce, nenaletíte im. A teda zbytočne nevyhodíte peniaze. Je dobré mať sa na pozore, hoci aj v obchode.